Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring salon en webshop Zuivere-Schoonheid

Download hier de Privacyverklaring van Zuivere-Schoonheid in PDF formaat.
Hieronder staat onze algemene voorwaarden en privacybeleid in ‘gewoon’ Nederlands:

Je privacy is belangrijk, voor jou en voor Zuivere-Schoonheid. Bij het plaatsen van een bestelling in de webshop van Zuivere-Schoonheid wordt gevraagd naar je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Met behulp van deze gegevens kan je bestelling worden uitgevoerd, je ontvangt hierdoor ook een automatische bevestigingsmail van je bestelling.
Vervolgens ontvang je een persoonlijke mail waarin wordt gevraagd naar je leeftijd en huidbeeld (vet/droog/gemengd/onzuiver/roodheden), zodat ik je een proefsachet en/of miniverpakking kan toesturen, passend bij je leeftijd en huidbeeld. Je bent uiteraard vrij om deze informatie al dan niet te verstrekken. Deze gegevens worden niet met derden gedeeld.

Download hier de Algemene Voorwaarden van Zuivere-Schoonheid in PDF formaat.
Hieronder staan de algemene voorwaarden in ‘gewoon’ Nederlands.
Heb je vragen, bel dan gerust even met 06 242160882 (Harriet Jenner), dan help ik je graag, Whats-appen kan ook!

De webshop en salon van Zuivere-Schoonheid zijn een onderdeel van schoonheidssalon Zuivere-Schoonheid, een eenmansbedrijf gevestigd in Den Haag. Eigenaar / directeur is schoonheidsspecialiste en Dr.Hauschka therapeut Harriet Jenner.

Veelgestelde vragen

Vraag: wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen worden meestal dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag verzonden, mits alle door jou bestelde artikelen op voorraad zijn. Normaal gesproken zijn alle artikelen op voorraad, van de meestverkochte artikelen is er zelfs een ruime voorraad, met een goede tht. Is een artikel (onverhoopt) niet op voorraad, dan kan dit voor maximaal 1 dag vertraging zorgen, tenzij het artikel onverhoopt ook bij de importeur van Dr.Hauschka in Nederland niet op voorraad is.
Bestellingen geplaatst op een zaterdag of zondag (feestdag) worden op maandag verzonden.

Vraag: hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?
Alle bestellingen worden met PostNL verzonden. Bestellingen wordt (meestal) de dag na verzending bezorgd. Als het bij PostNL heel druk is kan er 1 dag vertraging zijn. Kleine artikelen (de meeste make-upartikelen en tubes t/m 50 ml) gaan in een brievenbusdoos, grotere artikelen gaan met pakketpost, je ontvangt dan een tracktrace code waarmee u de zending kunt volgen.

Vraag: worden er verzendkosten berekend?
Bij een order onder € 100,- wordt voor verzending binnen Nederland een bedrag van € 7,50 aan de verzendkosten berekend. Orders boven € 100,- worden gratis verzonden binnen Nederland. Op orders boven € 150,- ontvangt u een directe korting van 5% op het hele orderbedrag. Ook voor verzending naar België en Duitsland wordt € 7,50 berekend. Je krijgt ook in België 5% korting op een order boven € 150, dus bij een order van € 150 verdien je de verzendkosten weer terug 🙂

Voor orders buiten Nederland, Duitsland en België wordt het PostNL tarief voor het land van bestemming berekend (op aanvraag).

Vraag: is er een minimum-orderbedrag?
Er is een minimum-orderbedrag van € 25,00.

Vraag: wat krijg ik extra bij mijn bestelling?
Bij een order boven € 25,- ontvang je een gratis proefsachet, passend bij je huidbeeld of bij je bestelling.
Bij een order boven € 75,- ontvang  je een gratis proefsachet en een gratis miniatuurverpakking, passend bij je huidbeeld of bij je bestelling.
Bij een order boven € 100,- wordt je bestelling gratis verzonden.
Bij een order boven € 150,- ontvang je een gratis proefsachet en een gratis miniatuurverpakking, passend bij je huidbeeld of bij je bestelling + een korting van 5% over het hele bestelbedrag.

Vraag: hoe kan ik om advies vragen vóór mijn bestelling?
Je kunt vóór uw bestelling informatie en advies vragen aan Weleda schoonheidsspecialiste en Dr.Hauschka therapeut Harriet Jenner: dat kan het best door het sturen van een Whatsapp-berichtje naar 0624216082, of anders per mail via contact@zuivere-schoonheid.nl, of telefonisch via 06-24216082.

Vraag: hoe kan ik betalen?
In de webshop kun je veilig en gratis betalen met iDEAL.
Je kunt ook kiezen voor betalen met een eigen overschrijving naar IBAN NL42ASNB0707590574 ten name van ZUIVERE SCHOONHEID. Je bestelling wordt dan in behandeling genomen na ontvangst van je betaling. Ook deze betaalmethode is gratis. Bij behandelingen in de salon kun je (achteraf, binnen 7 dagen na afloop van de behandeling) betalen door een overschrijving naar bovengenoemd IBAN. Dit geldt ook voor de aankoop van producten direct na een behandeling.

Vraag: kan ik een artikel retourneren?
Indien je een of meer artikelen uit je bestelling wilt retourneren, neem dan eerst per e-mail (contact@zuivere-schoonheid.nl) op met Harriet Jenner van Zuivere-Schoonheid. Je dient dit te doen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Betaalde verzendkosten worden niet gerestitueerd.

Ongeopende, onbeschadigde artikelen kunnen vervolgens (binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling) geretourneerd worden, de verzendkosten en het risico van de verzending zijn hierbij voor rekening van de koper.

De koper dient zorg te dragen voor een deugdelijke verpakking en voldoende frankering van de retourzending.

Na ontvangst van het onbeschadigde, ongeopende artikel wordt het aankoopbedrag van de retour gezonden artikelen (minus de eventuele korting, verzendkosten, miniverpakkingen (zie hieronder) direct naar je overgemaakt.

Indien er sprake was van een korting (bij een bestelling boven € 150) en het bestelbedrag na retourzending van 1 of meer artikelen onder € 150 uitkomt, komt de korting te vervallen en wordt het eerder berekende kortingsbedrag afgetrokken van het te restitueren bedrag voor de retourgezonden artikelen.

Indien het bestelbedrag na retourzending van 1 of meer artikelen onder € 75,- uitkomt, dient de gratis meegestuurde miniverpakking ook te worden geretourneerd. Indien dit niet het geval is, dan wordt de verkoopwaarde van de behouden miniverpakking afgetrokken van het te restitueren bedrag voor de retourgezonden artikelen.

Indien het bestelbedrag na retourzending van 1 of meer artikelen onder € 100,- uitkomt, wordt er een bedrag van € 7,50 aan verzendkosten afgetrokken van het te restitueren bedrag voor de retourgezonden artikelen.

Indien het bestelbedrag na retourzending van 1 of meer artikelen onder € 25,- uitkomt, dient de gratis meegestuurde proefsachet(s) ook te worden geretourneerd. Indien dit niet het geval is, dan wordt de verkoopwaarde van de behouden proefsachet(s) afgetrokken van het te restitueren bedrag voor de retourgezonden artikelen.

Als de bestelling nog niet is verzonden, kun je je bestelling zonder kosten annuleren.

Let op: de foundations en lipsticks worden op bestelling ingekocht en kunnen hierdoor helaas niet worden geretourneerd.

Vraag: ik heb een klacht over een artikel, wat moet ik doen?
Indien je een klacht hebt over een of meer artikelen uit uw bestelling neem dan eerst telefonisch (0624216082) of per e-mail (contact@zuivere-schoonheid.nl) op met Harriet Jenner van Zuivere-Schoonheid. Je dient dit te doen binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Je ontvangt dan een klachtenformulier, waarop je je klacht kunt aangeven, samen zoeken wij dan naar een oplossing.

Vraag: ik twijfel of dit artikel het juiste voor mij is?
Twijfel je over de keuze van een artikel, neem dan liever eerst even telefonisch contact op via 070-7611619 of 06-24216082 of via de chat. Je kunt ook eerst een proefsachet of een miniverpakking van een artikel bestellen.

Hoe werkt het spaarsysteem bij Zuivere-Schoonheid?

Bij je eerste webshop-bestelling met i-DEAL betaling die wordt AFGEHAALD bij Zuivere-Schoonheid in Den Haag wordt er een spaarkaart voor je aangemaakt.
Bij iedere volgende bestelling wordt het saldo bijgewerkt.
Het saldo blijft een half jaar geldig (na iedere mutatie).

Het spaarsaldo wat je opbouwt door je afgehaalde bestellingen kan – bij het afhalen van een volgende bestelling – worden ingewisseld voor een Dr.Hauschka cadeau. Je kunt het uitgekozen cadeau zelf in je winkelmandje doen.

  • Wat zijn de voorwaarden?
    De spaarkaart is bedoeld voor vaste klanten van de salon en/of de webshop van Zuivere-Schoonheid in Den Haag (= klanten die 2x per jaar of vaker de salon of een webshop bestelling afhalen).
  • Kies bij je webshop-bestelling voor ‘gratis afhalen’ als verzendmethode en betaal met iDEAL. Het bedrag van de aankoop komt dan op een (fysieke) spaarkaart.
  • De spaarkaart wordt aangemaakt en bewaard in de salon van Zuivere-Schoonheid.
    Ook volgende webshop-bestellingen (die worden afgehaald bij de salon) komen op deze spaarkaart.
  • Fysieke aankopen die na afloop van een behandeling – in de salon – worden gedaan tellen niet mee voor de spaarkaart.
  • Webshop-bestellingen die voorafgaand aan een behandeling worden gedaan – en die na een behandeling door de klant worden meegenomen – komen wèl op de spaarkaart.
  • Webshop-bestellingen die met een bankoverschrijving worden betaald of die contant bij afhalen worden betaald, tellen niet mee voor de spaarkaart.
  • Bestellingen die telefonisch, via Whatsapp of via e-mail worden geplaatst komen niet op de spaarkaart.
  • Bestellingen die worden verzonden of bezorgd komen niet op de spaarkaart.
  • Na iedere mutatie op de spaarkaart ontvang je een bericht (per e-mail of via Whatsapp) over het huidige saldo van de spaarkaart en de geldigheidstermijn hiervan (= een half jaar na de laatste mutatie).
  • Het spaarsaldo kan – bij het afhalen van een volgende bestelling – worden ingewisseld voor een Dr.Hauschka cadeau (ter waarde van 5% van het in te leveren spaarsaldo).
    Bijvoorbeeld: een spaarsaldo van € 250 kun je (bij je volgende bestelling) inwisselen voor een Dr.Hauschka product met een verkoopwaarde (adviesprijs) van € 12,50.
  • De beschikbare cadeau’s op de spaarkaart zie je via deze link.
  • Je kunt het cadeau gewoon in je winkelmandje doen bij je volgende bestelling.
    Als je spaarsaldo toereikend is voor het cadeau dan wordt het cadeau bij je bestelling geleverd.
  • De cadeau-artikelen zijn meestal testers of salonverpakkingen.
  • De cadeau-artikelen worden niet opgestuurd, maar worden door de klant meegenomen bij het afhalen van  een volgende webshop-aankoop bij Zuivere-Schoonheid.
    Dit betekent dus dat er niet alleen een cadeau kan worden afgehaald (zonder volgende bestelling).
  • Het spaarsaldo kan ook worden gebruikt als korting op een behandeling bij Zuivere-Schoonheid.
    Een voorbeeld: een spaarsaldo van € 250 kun je inwisselen voor € 12,50 korting op een behandeling naar keuze bij Zuivere-Schoonheid.
  • Behandelingen komen niet op de spaarkaart.
  • Geldigheidsduur spaarkaart
    Het saldo op de spaarkaart vervalt indien de laatste mutatie ouder is dan zes maanden. Het saldo moet voldoende zijn voor het cadeau. Er kan niet worden bijbetaald.

Vraag: kan ik een afspraak voor een behandeling afzeggen?

Je kunt een afspraak voor een behandeling tot 48 uur tevoren kosteloos annuleren. Daarna wordt er – voor de voor jou gereserveerde tijd – de helft van de kosten in rekening gebracht.

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Zuivere-Schoonheid
Vuurland 29
2548 WH Den Haag
Telefoonnummer: 06-24216082, dagelijks bereikbaar van 8-18 uur
E-mailadres: contact@zuivere-schoonheid.nl
KvK-nummer: 54408121
Btw-identificatienummer: NL072249444B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van aflevering;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
• of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
• de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
• de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
• de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
• tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 15 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.