Loading cart contents...
Bekijk winkelmand Afrekenen
Subtotaal:  0,00

Algemene Voorwaarden en Privacyverklaring salon en webshop Zuivere-Schoonheid

Download hier de Privacyverklaring van Zuivere-Schoonheid in PDF formaat.
Hieronder staat ons privacybeleid in ‘gewoon’ Nederlands:

Uw privacy is belangrijk, voor u en voor ons. Bij het plaatsen van een bestelling in de webshop van Zuivere-Schoonheid wordt gevraagd naar uw naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Met behulp van deze gegevens kan uw bestelling worden uitgevoerd, u ontvangt hierdoor ook een automatische bevestigingsmail van uw bestelling.
Vervolgens ontvangt u een persoonlijke mail waarin wordt gevraagd naar uw leeftijd en huidbeeld (vet/droog/gemengd/onzuiver/roodheden), zodat wij u een proefsachet en/of miniverpakking kunnen toesturen, passend bij uw leeftijd en huidbeeld. U bent uiteraard vrij om deze informatie al dan niet te verstrekken. Deze gegevens worden niet met derden gedeeld. Wij versturen geen nieuwsbrieven. U ontvangt alleen een persoonlijke, papieren brief bij iedere bestelling, met relevante informatie over de door u bestelde producten.

Download hier de Algemene Voorwaarden van Zuivere-Schoonheid in PDF formaat.
Hieronder staan de algemene voorwaarden in ‘gewoon’ Nederlands.
Heeft u vragen, belt u dan gerust even met 070 7611619 of 06 242160882, dan help ik u graag! 

De webshop en schoonheidssalon van Zuivere-Schoonheid zijn een onderdeel van schoonheidssalon Zuivere-Schoonheid, een eenmansbedrijf gevestigd in Den Haag. Eigenaar / directeur is schoonheidsspecialiste en Dr.Hauschka therapeut Harriet Jenner.

Veelgestelde vragen

Vraag: wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Bestellingen geplaatst op een werkdag vóór 15 uur worden dezelfde dag nog verzonden, mits alle door u bestelde artikelen op voorraad zijn. Normaal gesproken zijn alle artikelen op voorraad, van de meestverkochte artikelen is er zelfs een ruime voorraad, met een goede tht. Is een artikel (onverhoopt) niet op voorraad, dan kan dit voor maximaal 1 dag vertraging zorgen, tenzij het artikel onverhoopt ook bij de importeur van Dr.Hauschka in Nederland niet op voorraad is.

Bestelling geplaatst op een werkdag tussen 15 en 17 uur worden indien mogelijk dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen geplaatst na 17 uur worden de eerstvolgende werkdag verzonden.
Bestellingen geplaatst op een zaterdag of zondag (feestdag) worden op maandag verzonden.

Vraag: hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?
Alle bestellingen worden met PostNL verzonden. Bestellingen wordt (meestal) de dag na verzending bezorgd. Als het bij PostNL heel druk is kan er 1 dag vertraging zijn. Kleine artikelen (de meeste make-upartikelen en tubes t/m 50 ml) gaan in een brievenbusdoos, grotere artikelen gaan met pakketpost, u ontvangt dan een tracktrace code waarmee u de zending kunt volgen.

Vraag: worden er verzendkosten berekend?
Bij een order onder € 35 wordt in Nederland € 3,50 aan verzendkosten berekend. Orders boven € 35 worden gratis verzonden binnen Nederland. Op orders boven € 100 ontvangt u een directe korting van 5% op het hele orderbedrag. Voor verzending naar België wordt € 6,95 berekend. U krijgt ook in België 5% korting op een order boven € 100, dus bij een order van € 139 verdient u de verzendkosten weer terug 🙂

Voor orders buiten Nederland en België wordt het PostNL tarief voor het land van bestemming berekend (op aanvraag).

Vraag: is er een minimumorderbedrag?
Voor artikelen die in een brievenbuspakje kunnen worden verzonden geldt geen minimumorderbedrag. Het gaat hierbij om de (meeste) make-upartikelen, de 30 ml en 50 ml tubes, miniverpakkingen, minipakketten.

Voor artikelen die niet door de brievenbus passen en dus met pakketpost moeten worden verzonden geldt een minimumorderbedrag van € 35,-. Dit in verband met de kosten van het verzenden van een pakket. Het gaat hierbij om tubes van 100 ml, glazen flessen van 30 ml, 75 ml, 100 ml en 145 ml, dus om de meeste lichaamsverzorgings- douche en badproducten, om de gezichtslotion en de reinigingsmelk.

Vraag: wat krijg ik extra bij mijn bestelling?
Bij een order boven € 25,- ontvangt u een gratis proefsachet, passend bij uw huidbeeld of bij uw bestelling.
Bij een order boven € 50,- ontvangt u een gratis proefsachet en een gratis miniatuurverpakking, passend bij uw huidbeeld of bij uw bestelling.
Bij een order boven € 100,- ontvangt u een gratis proefsachet en een gratis miniatuurverpakking, passend bij uw huidbeeld of bij uw bestelling + een korting van 5% over het hele bestelbedrag. 

Vraag: hoe kan ik om advies vragen vóór mijn bestelling?
U kunt vóór uw bestelling informatie en advies vragen aan schoonheidsspecialiste en Dr.Hauschka therapeut Harriet Jenner: per mail via contact@zuivere-schoonheid.nl, telefonisch via 070-7611619 of 06-24216082 of via de chat functie rechtsonderaan de webshoppagina.

Vraag: hoe kan ik betalen?
In de webshop kunt u veilig en gratis betalen met iDEAL.
U kunt ook kiezen voor betalen met een eigen overschrijving naar IBAN NL42ASNB0707590574 ten name van ZUIVERE SCHOONHEID. Uw bestelling wordt dan in behandeling genomen na ontvangst van uw betaling. Ook deze betaalmethode is gratis. Bij behandelingen in de salon kunt u (achteraf, binnen 7 dagen na afloop van de behandeling) betalen door een overschrijving naar bovengenoemd IBAN. Dit geldt ook voor de aankoop van producten direct na de behandeling.

Vraag: kan ik een artikel retourneren?
Indien u een of meer artikelen uit uw bestelling wilt retourneren, neem dan eerst per e-mail (contact@zuivere-schoonheid.nl) op met Harriet Jenner van Zuivere-Schoonheid. U dient dit te doen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling.
Ongeopende, onbeschadigde artikelen kunnen vervolgens (binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling) geretourneerd worden, de verzendkosten en het risico van de verzending zijn hierbij voor rekening van de koper. De koper dient zorg te dragen voor een deugdelijke verpakking en frankering van de retourzending.
Na ontvangst van het onbeschadigde, ongeopende artikel wordt het aankoopbedrag direct naar u overgemaakt.
Indien er sprake was van een korting (bij een bestelling boven € 100) en het bestelbedrag na retourzending van 1 of meer artikelen onder € 100 uitkomt, komt de korting te vervallen en wordt het eerder berekende kortingsbedrag afgetrokken van het te restitueren bedrag van de retourgezonden artikelen.
Als de bestelling nog niet is verzonden, kunt u uw bestelling zonder kosten annuleren.

Vraag: ik heb een klacht over een artikel, wat moet ik doen?
Indien u een klacht heeft over een of meer artikelen uit uw bestelling neem dan eerst telefonisch (0624216082) of per e-mail (contact@zuivere-schoonheid.nl) op met Harriet Jenner van Zuivere-Schoonheid. U dient dit te doen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. U ontvangt dan een klachtenformulier, waarop u uw klacht kunt aangeven, samen zoeken wij dan naar een oplossing.

Vraag: ik twijfel of dit artikel het juiste voor mij is?
Twijfelt u over de keuze van een artikel, neem dan liever eerst even telefonisch contact op via 070-7611619 of 06-24216082 of via de chat. U kunt ook eerst een proefsachet of een miniverpakking van een artikel bestellen.

Wat zijn de voorwaarden van de spaarkaart-acie van Zuivere-Schoonheid?

De spaarkaart is bedoeld voor vaste klanten van de salon en / of de webshop van Zuivere-Schoonheid.

Bij een behandeling in de salon (of bij een aankoop in de webshop die wordt afgehaald) wordt er een spaarkaart voor u aangemaakt.
Het bedrag van de behandeling (+ eventuele aankopen) wordt op de spaarkaart genoteerd, dit geldt ook voor vervolgbehandelingen.
Vervolgaankopen in de webshop (die door de klant worden afgehaald in de salon) komen ook op de spaarkaart.
Bestellingen die worden verzonden of bezorgd komen NIET op de spaarkaart.
Het spaarsaldo kan – bij een volgende behandeling of bestelling -worden ingewisseld voor een Dr.Hauschka cadeau.
Bijvoorbeeld: een spaarsaldo van € 250 kunt u inwisselen voor een Dr.Hauschka product met een verkoopwaarde van € 25.
U kunt kiezen uit verschillende artikelen voor gezicht en lichaam (voor zover beschikbaar), het aanbod varieert, de foto’s zijn voorbeelden.
De cadeau-artikelen zijn testers of salonverpakkingen.
De cadeau-artikelen kunnen niet worden verzonden, maar worden door de klant meegenomen bij een volgende behandeling in de salon van Zuivere-Schoonheid of bij het afhalen van een vervolg-bestelling bij Zuivere-Schoonheid.
Het saldo op de spaarkaart vervalt indien de laatste mutatie ouder is dan zes maanden.
Betalingen met een cadeaukaart van een derde partij tellen NIET mee voor de spaarkaart (omdat hier al een commissie op ingehouden wordt door de verkoper van de kaart).
Betalingen met een cadeaubon van Zuivere-Schoonheid tellen wèl mee voor de spaarkaart (bij de gever òf de ontvanger van de kaart).
Uitzondering: de actie van 5 behandelingen betalen, 6 behandelingen ontvangen, telt NIET mee voor de spaarkaart.

Vraag: kan ik een afspraak voor een behandeling afzeggen?
U kunt een afspraak voor een behandeling tot 48 uur tevoren kosteloos annuleren. Daarna wordt er – voor de voor u gereserveerde tijd – de helft van de kosten in rekening gebracht.

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
  

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Zuivere-Schoonheid
Vuurland 29
2548 WH Den Haag
Telefoonnummer: 06-24216082, dagelijks bereikbaar van 8-18 uur
E-mailadres: contact@zuivere-schoonheid.nl
KvK-nummer: 54408121
Btw-identificatienummer: NL072249444B01
  

Artikel 3 – Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van aflevering;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
• de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
• of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
• de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
• de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
• de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
  

Artikel 5 – De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
  

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
  

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
  

Artikel 9 – De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  

Artikel 11 – Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
• tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
  

Artikel 13 – Betaling

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  

Artikel 14 – Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  

Artikel 15 – Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.